De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 61 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG AB61A4DB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

charlinedefever@gmail.com 04-12-2022

super leuke stofzuiger met een mooi design

Geschreven voor: AEG AB61A4DB

Ik heb deze mogen testen en moet zeggen: "deze wil ik wel omruilen voor mijn duurder model!"
Is veel lichter in het opheffen, heeft een superlang snoer, is compact en wendbaar.
Ik deed ook redelijk lang met dezelfde stofzuigzak zonder in te moeten boeten in zuigkracht. Echt een handig ding!
Wij hebben deze getest met de hond in huis en moet zeggen: werkt perfect!
Desondanks het zuinige vermogen is het al bij al een krachtige stofzuiger met een laag geluidniveau.
Met andere woorden, hij bevalt ons super goed.

Pluspunten

• lang snoer
  • leuke kleur

Minpunten

• op bergvakje voor de hulpstukjes

Test-ster 29-11-2022

Een Animal ??

Geschreven voor: AEG AB61A4DB

Wij zijn deze stofzuiger nu zo’n 3 weken aan het testen. Waren vooral benieuwd of deze “Animal” echt beter is dan ons 10 jaar oude exemplaar (ook AEG, maar geen Animal-versie).
Zuigkracht is goed, alleen de turbo-borstel maakt echt veel geluid. Onze Maine Coon-dames konden dit niet waarderen en vlogen het huis uit.
Daarna gekozen voor de DustMagnet Silent-borstel en dat stelde ons (en de dames) tevreden. Geluidsniveau is aangenaam, doet wat ie moet doen en door de knop in te stellen voor harde en zachte vloeren.
Ook de zetel-borstel werkt goed.
De parketborstel en 2 andere hulpstukken zijn nog niet geprobeerd.
We merken dat er minder stof en haren in huis dwarrelen ondanks dat we niet vaker stofzuigen, dus naast de zuigkracht lijken de filters ook hun werk te doen. Voor nu zijn we in onze nopjes, maar er zijn ook een paar kleine minpunten:
- de slang is niet erg flexibel
- er hopen zich veel haartjes op bij de rolgeleiders van de DustMagnet Silent-borstel, lastig om schoon te maken. Wat doet dit op lange termijn?
- stofzuiger rolt niet makkelijk over eigen snoer en drempels

Abdel 29-11-2022

Top!

Geschreven voor: AEG AB61A4DB

Top stofzuiger boven mijn verwachtingen uit gekomen! Zeker een aanrader voor de mensen die op zoek zijn naar stevige stofzuigers.

FrankN 29-11-2022

Goede stofzuiger!

Geschreven voor: AEG AB61A4DB

Goede stofzuiger en mooi design. Goede zuigkracht en veel mogelijkheden, blij mee!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Mogelijkheden

Tester07 28-11-2022

Fancy AEG stofzuiger met stofzak

Geschreven voor: AEG AB61A4DB

Een goed uitziende leuke design stofzuiger van AEG. Hij heeft een mooie kleur en mooie rondingen. De stofzuiger is beduidend stiller als de “oude” generatie stofzuigers. Echter mij irriteert een hoge fluittoon welke ik continue hoor tijdens het stofzuigen.
De stofzuiger met zak zuigt goed. Zelfs de zachte dierenhaartjes van onze konijnen zuigt hij probleemloos op.
De grote diversiteit van zuigmonden vind ik zelf niet prettig. Dit vergt ontzettend veel ruimte om deze op te bergen wat daarmee de stofzuiger beduidend minder nteressant maakt. Want waar moet je die allemaal laten.
De kleine borstel die omgekeerd op de slang zit vind ik ook niet prettig. Ik denk dat na veelvuldig gebruik deze haren alle kanten uit gaan staan en daarmee in de weg gaan zitten. Het hulpstuk dat ook aan de stang zit, zit tijdens het zuigen vreselijk in de weg waardoor ik deze geregeld verlies.
De stofzuiger volgt je doorsnee genomen redelijk goed, behalve als deze over zijn eigen kabel rijdt. Dan staat hij muurvast en is daar zonder hem er over heen te tillen niet meer vooruit te branden.
Verder laat hij toch wel wat fijnstof achter via de achterzijde.
Kortom een mooi uitziende fancy stofzuiger die goed zuigt maar in mijn ogen te veel hulpstukken heeft, wat opberg problemen veroorzaakt.

Pluspunten

• Mooi design stofzuiger
  • Zuigt goed, zelfs dierenhaartjes
  • Voor elke ondergrond is er wel een hulpstuk
  • Stiller als “oude” generatie stofzuigers
  • Mooie kleur stofzuiger

Minpunten

• Te veel hulpstukken
  • Neemt veel opbergplek in beslag
  • Stugge lange slang
  • Vervelende hulpstukken aan stang
  • Gooit fijnstof aan achterzijde uit stofzuigerl

Nancy 27-11-2022

Animal stofzuiger

Geschreven voor: AEG AB61A4DB

Natuurlijk heeft bijna iedereen een stofzuiger in huis, ik wilde wel eens zien of de animal beter zou zijn dan een reguliere stofzuiger. Nou, na een aantal weken testen kan ik zeggen JA.
Ik zou hem zo in de winkel niet hebben uitgekozen, ik ga voor compact en klein, dit omdat ik zelf ook niet zo groot ben. En ik met de stofzuiger trap op en trap af ren. Deze stofzuiger is mij dus eigenlijk wat te groot en zwaar. Hij ziet er wel netjes en modern uit. Maar het is een wereld van verschil om mee te stofzuigen. Hij heeft een super lange kabel waar door ik door het hele huis kan rennen, zonder van stopcontact te verwisselen. Hij rolt goed mee, makkelijk vertelbare stang, makkelijk verstelbare standen kwa zuigkracht, en makkelijk verwisselbare mondstukken. Wat makkelijk erop te klikken zijn, en super handig. Het meeste gebruik ik de normale voet voor de vloeren, hij zuigt als het waren de stof naar zich toe. Dus niks vliegt omhoog of weg, en dit op een gemiddelde zuigkracht! Het laminaat opzetstuk gebruik ik voor de meubels, het zuigt met gemak alle haren, stof en kruimels weg. Er zit echter ook een speciale borstel bij, de turbo. Voor bv tapijt, maar kan dus ook voor meubels gebruikt worden. Deze heeft een heel goed effect. hij klopt alle rommel omhoog. Waardoor hij natuurlijk nog beter alles kan reinigen. Dit is fijn om bv 1x per week te doen, voor mij niet dagelijks. Want het werkt toch iets zwaarder, en het is best een lawaai.
Tot nu toe ben ik zeker zeer tevreden over deze stofzuiger!
Het lijkt alsof ik in minder tijd meer effect heb, het blijft langer haar vrij. Dit omdat hij in 1x alles meeneemt, en de lucht lijkt schoner en frisser.

Pluspunten

• goede zuigkracht
  • lange kabel
  • extra opzet borstels

Minpunten

• zwaar

ivy.pinceel@telenet.be 26-11-2022

Zeer leuke en goede stofzuiger

Geschreven voor: AEG AB61A4DB

Ik heb dit product getest. Deze stofzuiger is echt een zeer goede stofzuiger. Veel koppelstukken om overal te kunnen stofzuigen. Heel gemakkelijk te gebruiken. Snoer redelijk lang. Zeer goede zuigkracht. Mooi design en kleur. Stofzuiger werkt met stogzuigzakken.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Verschillende kopstukken

Minpunten

• Stofzuigzak

Rene6N2 25-11-2022

Dit zuigt!

Deze stofzuiger ZUIGT!

Deze blauwe AEG AB61A4DB 6000 ‘Animal’ met stofzak heeft een motorvermogen van 650 watt en een geluidsniveau van 73dB. Hij bestaat voor 50% uit gerecyclede kunststof en er wordt een turboborstel en een harde vloerenborstel meegeleverd

Wij stofzuigen zo’n 3 tot 5 keer per dag.
In een gezin met een hond, 2 katten en 4 (kleine) kinderen, willen we de vloeren en banken goed schoon houden.

De meegeleverde zuigmonden/-borstels zijn geweldig:

De parketborstel doet goed z’n werk en kleeft als het ware aan de grond door de zuigkracht.

De combiborstel is in te stellen op 3 standen:
-harde vloeren/ondergrond
-zachte ondergrond zoals kleden en tapijt.
-automatisch, zit tussen harde en zachte ondergrond in, is handig wanneer je snel een slag wil maken.
Deze borstel is tevens de borstel met het meeste lawaai tijdens het stofzuigen.

De turboborstel heeft een roterend balkje met borstels die gaat draaien op het moment dat de stofzuiger aangezet wordt.
Hiermee ‘stampt’ de borstel haren en vuil van de ondergrond.
Wij hebben hiermee al veel vastzittende dierenharen van de bank en tapijten kunnen verwijderen, ideaal!

3-in-1 accessoire: Spletenzuigmond, zuigmond voor zetels en een meubelborstel.

De zuigkracht is makkelijk in te stellen door een grote draaischijf aan de bovenzijde van de stofzuiger.
Verder zitten er twee grote drukknoppen op voor aan/uit en het opwinden van het snoer.

De stofzuiger heeft geen flitsende kleuren maar heeft wel stijlvol en laag design.
Met 9 meter kabellengte, en totale reikwijdte van 12 meter, kunnen de meest ruime kamers in een keer stofgezogen worden. Dit was voor ons een vereiste vanwege de afstanden tussen onze wandcontactdozen.

De zuigbuis is in hoogte verstelbaar en los te klikken. Zelfs voor iemand met weinig kracht in de handen, is de buis en de slang makkelijk in te stellen of te wisselen.
Voor een 650 Watt stofzuiger, heeft deze stofzuiger best wat zuigkracht.
Er zit weinig tot geen ‘lekkage’ in de zuigbuis en -slang, omdat deze voorzien zijn van extra afdichtringen voor maximaal zuigvermogen.
Het stof en vuil wordt zo snel de S-bag stofzak ingezogen. Een indicator op de stofzuiger geeft aan hoe vol de zak zit.

Minpuntje is dat de stofzuiger niet makkelijk over z’n eigen snoer of drempels rijdt. Kwestie van wennen.
Aan de andere kant rolt de stofzuiger niet hard door, zodat het tegen je enkels rijdt, ook wel prettig.

Pluspunten

• Bereik van 12 meter
  • 9 meter snoer
  • Veel accessoires
  • Turbozuigmond met draaiborstel

Minpunten

• Moeite met kleine verhogingen

Patricia 21-11-2022

Lichtgewicht maar onpraktisch voor dagelijks gebruik

Geschreven voor: AEG AB61A4DB

De AEG AB61A4DB is een lichtgewicht en handzame stofzuiger. Er worden 3 zuigmonden en een klein zuigborsteltje meegeleverd zodat alle oppervlaktes makkelijk te stofzuigen zijn. Omdat ik 4 verschillende vloerbekledingen heb in huis, leek me dit een ideale oplossing. Echter in de praktijk werkt het niet. In de laagste zuigstand is het niet mogelijk om met één zuigmond een hele verdieping met diverse bekledingen te stofzuigen. Er moet tussentijds of gewisseld worden van zuigmond of er moet met de kleinste zuigmond gewerkt worden waarbij op de verschillende ondergronden meer of minder lucht in de slang moet worden toegelaten. Al met al een hele klus om ‘even’ de stofzuiger te pakken.
Het snoer is fijn lang waardoor je niet steeds de stekker in een ander stopcontact hoef te stoppen.
De stofzuiger zelf is licht en makkelijk mee te trekken. Draaien is wat lastiger en als je een ruk aan je slang geeft kantelt de stofzuiger ondersteboven en gaat uit of het snoer rolt op. De slang is licht en lang waardoor deze makkelijk te hanteren is. Echter de lengte is onhandig in kleinere ruimtes aangezien de slang dan weer overal tegenaan stoot. Deze zou dan op sommige delen in huis weer ingeschoven moeten worden.
Er is wel van alles mogelijk met de stofzuiger maar voor mij geen ideaal model aangezien ik dagelijks de stofzuiger gebruik en tussendoor ook even snel moet kunnen pakken.

Pluspunten

• Lichtgewicht

Minpunten

• Moeilijk draaien
  • Verschillende zuigmonden

edagocmen 21-11-2022

Stofzuiger met een mooi design die goed werkt

Geschreven voor: AEG AB61A4DB

Na het uitpakken van de AEG AB61A4DB was mijn eerste indruk 'wat een zware stofzuiger!' maar dat komt omdat onze vorige heel licht was. Dat de AEG zwaar is heeft voor ons op dit moment alleen maar pluspunten, want dankzij zijn zware gewicht draait ie tijdens het stofzuigen niet om. Wat natuurlijk wel is, als je een huis hebt met meerdere verdiepingen en je moet telkens de AEG dragen dan is dat wel minder handig. Wat voor ons het belangrijkste was is de hondenharen makkelijk weg te krijgen. Wij hebben een witte hond met redelijk veel haaruitval, het zijn van die haartjes wat overal blijft plakken. Het eerste wat wij hebben geprobeerd met onze AEG is de turbo borstel op een donkere kleur dekbed wat helemaal onder de honden haren zat. Daar hebben wij 1 woord voor GE-WEL-DIG. Heel snel en op een compacte manier hebben wij het dekbed helemaal schoon gekregen. Na dit zijn we begonnen met ons appartement te stofzuigen. Ons appartement is een 2+1 en de snoer is lang genoeg om heel het appartement in een keer te doen! De AEG is niet helemaal geluidloos maar wel veel rustiger dan alle algemene stofzuigers.

Pluspunten

• Lange snoer

Minpunten

• Beetje zwaar

dewatripon 21-11-2022

goede stofzuiger, slechte 'animal' kop

Geschreven voor: AEG AB61A4DB

Leuke stofzuiger, behalve waarvoor hij dient, aparte koppen onderweg tijdens het stofzuigen meenemen, doe je niet, dus gebruik je de animal-kop, goed en wel maar maakt heel veel kabaal, en door de roterende borstel worden de haren wel meegenomen, maar grotere stukjes worden geregeld weggekatapulteerd en komen dan terecht op het stuk dat je reeds gestofzuigd hebt, wat niet echt de bedoeling is, ik zou een kop willen hebben die je altijd kan gebruiken, niet wisselen onderweg, is teveel gedoe, het kleine borsteltje hangt toch ook speciaal aan de stang ...

Pluspunten

• aparte borsteltje / kopje voor kleine spullen
  • lang snoer, dus groot bereik

Minpunten

• aparte koppen voor hondenharen en andere
  • veel kabaal door de 'animal'kop

b********@h********** 21-11-2022

Prima stofzuiger, weg met die dierenharen!

Geschreven voor: AEG AB61A4DB

Ik vind de stofzuiger erg fijn, hij heeft een erg lang snoer waarmee je bijna je hele huis door kan, de zuigkracht is perfect, en natuurlijk kan je die nog stellen. De kleur is mooi en de grootte van de stofzuiger is prima. Er zitten 3 mondstukken bij, erg fijn vind ik degene voor de huisdierenharen. De kattenharen om mijn kleed verdwijnen als sneeuw voor de zon! Het hulpstukje vind ik minder fijn, (was eerst puzzelen hoe die werkte, was niet in de gebruiksaanwijzing te vinden) je hebt er niet veel aan. Mis ook een kleine roterende borstel, die er wel in het groot is.
De stofzuigerzakken zijn wat aan de kleine kant, die hadden best een maatje groter mogen zijn!
En qua geluid, ik vind dat hij behoorlijk lawaai maakt maar dat iss geen reden om deze fijne stofzuiger niet aan te schaffen!

Pluspunten

• Zuigt goed
  • Mooi uiterlijk
  • verwijderd met gemak alle huisdierenharen
  • lang snoer
  • diverse mondstukken

Minpunten

• hulpstukken
  • kleine zak
  • herrie

m********@h********** 20-11-2022

Stille stofzuiger

Geschreven voor: AEG AB61A4DB

Super stille stofzuiger. Krachtig. Soepel rolt het snoer op. Fijne stofzuigermond. Alleen jammer dat je met de hand de borstels moet wijzigen. Met de voet gewend. Mis een smal/lange opzetmond om overal tussen te kunnen.

Pluspunten

• Stiln

Minpunten

• Met hand borstel wijzigen

Renske 20-11-2022

Makkelijk wendbaar

Geschreven voor: AEG AB61A4DB

Deze stofzuiger heb ik nu sinds 2 weken in gebruik. Het is een mooie compacte stofzuiger. De kleur is ook mooi subtiel blauw. Ik vind het fijn dat er een knopje zit om je snoer weer op te ruimen. Dit werkt ook super snel.
Er zitten 3 verschillende stofzuigermonden bij die je erop kan doen. Je hebt er 1 speciaal voor de huisdieren, deze is dan weer iets luidruchtiger dan de anderen.
Maar de andere monden kunnen de haren ook prima opzuigen.
Ik heb nu een mond waarbij je kan kiezen tussen gebruik voor tapijt of gladde oppervlakken. Deze kan je ook op auto zetten. Maar bij auto vind ik wel dat hij wat lastiger zuigt op een tapijt. Dan vind ik het tapijt standje fijner en meer efficient.

Het voordeel vind ik wel dat de stofzuiger zeer wendbaar is en heel licht voelt. Maar dit is niet te merken aan zijn prestaties. Die werken namelijk top!

Pluspunten

• zuigkracht
  • flexibiliteit
  • gewicht

Minpunten

• zuigmond automatische stand niet top

Melissaaa 19-11-2022

Super blij met deze stofzuiger

Super leuke stofzuiger !
Snel op te bergen, super goede wieltjes (bij anderen durven deze soms stroef zijn) zonder te ver te “rollen”
Handige grote indruk knoppen en goede lange kabel ! Zo hoef je niet elk stopcontact in je huis af te gaan
Hij ziet er ook nog eens leuk uit vind ik & heeft ook een hele sterke zuigkracht.
Wij hebben intussen 2 honden en 4 konijntjes die het huis elke dag (uihm elk uur) vuil maken met vanalles en nog wat, dit is dus in no-time weg met deze handige stofzuiger.
Hij komt met extra opzet stukken die handig zijn voor zowat elk oppervlak (zetel,tapijten,..) en laat dus echt geen jaartje of kruimeltje achter.
Verder ook leuk om te weten is dat hij met gerecycleerd materiaal gemaakt is.
Kortom echt een top! Stofzuiger

Pluspunten

• Lange kabel
  • Sterke zuigkracht
  • Indicatie voor als zak vol is

Minpunten

• Is met zak

benderke 18-11-2022

Compact zonder zuigkracht in te leveren

Geschreven voor: AEG AB61A4DB

De AEG AB61A4DB 6000 Animal Stofzuiger heeft me verbaasd met zijn sterke zuigkracht en tegelijk lichtgewicht en grote wendbaarheid. Het is een praktische stofzuiger uit degelijk materiaal; doordat deze compact is ook makkelijk om de trap mee te stofzuigen.

Maureen 18-11-2022

Maakt het stofzuigen makkelijk

Geschreven voor: AEG AB61A4DB

Bij ons thuis hebben we 4 hondjes en aangezien deze stofzuiger speciaal voor mensen met dieren is, wou ik deze graag uitproberen. Mijn vriend en ik zijn erg aangenaam verrast van hoe krachtig hij is en toch veel stiller in vergelijking met andere stofzuigers. Het dieren haar is heel gemakkelijk weg. Er is een opzetstuk bij waar je automatisch van tapijt naar tegel kan gaan, je hoeft zelf niets te regelen, we hebben dit uitgeprobeerd en dit werkte perfect. Heel gemakkelijk, zo moet je zelf niets doen. Het kleine 3 in 1 opzetstuk is ook heel leuk, zo heb je geen 3 verschillende kopjes dat je moet meenemen en het is handig te veranderen. De stofzuiger zelf is niet heel zwaar en makkelijk mee te nemen naar het volgend verdiep. Ook de draad is zeker en vast lang genoeg, ik moet hem in de meeste ruimtes bij ons niet uittrekken om in een ander stopcontact te steken. Wij zijn tevreden.

Pluspunten

• Stil
  • Licht
  • Lange draad
  • Darm kan op beiden kanten vastgezet worden

Minpunten

• Design een beetje minder (persoonlijk)